Καλώς Ορίσατε στο Δικτυακό Χώρο του Σχολείου Μας!

Καλώς Ορίσατε στο Δικτυακό Χώρο του Σχολείου Μας!

Πλοηγηθείτε στον ιστοχώρο μας για να βρείτε πληροφορίες για το σχολείο μας, τις δραστηριότητές του, αλλά και κάθε ενημέρωση που επιθυμείτε. 

Καλή πλοήγηση !

Erasmus+ Ρητορική Θέατρο - Αγωγή Ψυχής Βουλή των Εφήβων Άσκηση & Διατροφή = Υγεία Ζωγραφίζω... Εκφράζομαι

Αναζήτηση

Ανακοινώσεις

Ημερολόγιο

Απρίλιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30

Δραστηριότητες Σχολείου


Στο πλαίσιο του προγράμματος αδελφοποίησης του σχολείου μας με το IES BUTARQUE του Leganes, μια ομάδα μαθητών και δυο καθηγητές του ισπανικού σχολείου επισκέφτηκαν τη χώρα μας από 28 Μαρτίου έως και 4 Απριλίου.

Φιλοξενήθηκαν από Έλληνες  μαθητές και καθηγητές , επισκέφτηκαν αξιοθέατα και μουσεία της Αθήνας και είχαν την ευκαιρία να ταξιδέψουν στην Επίδαυρο και το Ναύπλιο.

Η επίσκεψή τους ήταν σε ανταπόδοση επίσκεψης Ελλήνων μαθητών και καθηγητών στην Μαδρίτη τον περασμένο Ιανουάριο.

  • IMG-fad5dc4f791d6090274e811d09f0e0f5-V-1
  • IMG_20190330_144905
  • IMG_20190330_151250
  • IMG_20190330_151305
  • IMG_20190330_154114
  • IMG_20190330_155125
  • IMG_20190330_155212
  • IMG_20190331_114131
  • IMG_20190403_201949

Το σχολείο μας συμμετείχε στην ημερίδα με τίτλο προχωρημένα μαθήματα Φυσικής Στοιχειωδών Σωματιδίων «Masterclasses 2019» που οργανώθηκε την Τετάρτη 27 Μαρτίου 2019 από τη σχολή ΣΕΜΦΕ του ΕΜΠ.

Στην ημερίδα συμμετείχαν σχολεία από όλη την Ελλάδα, με πενταμελή ομάδα μαθητών. Η εκδήλωση είχε διάρκεια από τις 9:00π.μ. έως 6:00μ.μ.

Οι μαθητές μας παρακολούθησαν διαλέξεις από διακεκριμένους καθηγητές της σχολής, σε θέματα σύγχρονης Φυσικής, Φυσικής Στοιχειωδών Σωματιδίων και Κοσμολογίας. Ακολούθησε γεύμα στη φοιτητική λέσχη του Πολυτεχνείου και στη συνέχεια πραγματοποίησαν σε ομάδες των δύο μαθητών, επεξεργασία των πειραματικών δεδομένων που έλαβαν από το πείραμα που διεξάγεται στο CERN.

Ο στόχος του πειράματος ήταν να ανακαλύψουν το σωματίδιο Ζ, υπεύθυνο για την ασθενή αλληλεπίδραση και το σωματίδιο H (Higgs), η παρουσία του οποίου δίνει μάζα στα στοιχειώδη σωματίδια Z, W+ και W-, επαληθεύοντας έτσι τη θεωρία του Καθιερωμένου Προτύπου (Standard model) η μόνη θεωρία που ερμηνεύει την εξέλιξη του σύμπαντος.

Στο τέλος αφού έγινε συζήτηση των πειραματικών αποτελεσμάτων πραγματοποιήθηκε τηλεδιάσκεψη με αντίστοιχα Πανεπιστημιακά ιδρύματα Ευρωπαϊκών πόλεων (Λονδίνο, Μόσχα, Θεσσαλονίκη) όπου ταυτόχρονα εκείνη την ημέρα εργάζονταν στο ίδιο πείραμα. Τη συζήτηση συντόνιζε μια ομάδα επιστημόνων από το CERN.

Οι μαθητές μας, όπως και οι υπόλοιποι μαθητές για μια ημέρα έγιναν ερευνητές και μυήθηκαν στη διαδικασία της επιστημονικής μεθόδου.

Η όλη εκδήλωση μας άφησε ανάμεικτα συναισθήματα χαράς, θαυμασμού και αγάπης για την Επιστήμη και την έρευνα.

Οι μαθητές που συμμετείχαν:        

Ζώρζου Ευαγγελία

Κατσίρου Βασιλική

Κουρουβακάλης Οδυσσέας

Νυκταράκης Παναγιώτης

Σέρρη Μαρία

Συνοδοί καθηγητές:

Ανδρουτσάκης Κωνσταντίνος

Κρέτση Γεωργία

  • IMG-1c953b0abe0cf4fbf8f6ac0c75a9fd4b-V
  • IMG-9bdad1d5ff4ace79664bf04262eb2ffb-V-1
  • IMG_0897
  • IMG_0898
  • IMG_0902
  • IMG_0903
  • IMG_0904
  • IMG_0909
  • IMG_0912
  • IMG_0914
  • IMG_0920
  • IMG_0921
  • IMG_0922
  • IMG_0923
  • IMG_0936

 

Την Κυριακή 17 Μαρτίου 2019, στις 10.00 π. μ. στους χώρους του 10ου Δημοτικού Σχολείου Αιγάλεω έγινε το το 16ο Διαδημοτικό Σχολικό Πρωτάθλημα Σκάκι των Δήμων Αιγάλεω ? Χαϊδαρίου ? Αγ. Βαρβάρας που διοργανώνουν ο Σκακιστικός Όμιλος Αιγάλεω, ο Δήμος Αιγάλεω και η Ένωση Γονέων Αιγάλεω, με τη συμβολή του 10ου Δημοτικού Σχολείου Αιγάλεω.

Στο πρωτάθλημα αυτό είχαν δικαίωμα συμμετοχής  όλοι οι μαθητές/ μαθήτριες των Νηπιαγωγείων, Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων των παραπάνω δήμων και της περιοχής του Βοτανικού καθώς και όσοι νεαροί σκακιστές/σκακίστριες ανήκουν στα σκακιστικά σωματεία των τριών δήμων. 

Το σχολείο μας συμμετείχε με τους μαθητές του ανάλογου προγράμματος με τον υπεύθυνο καθηγητή Ντίνο Κασσάρα.

Συγχαρητήρια πολλά που κατάφεραν να συμμετάσχουν, να αγωνιστούν και να πάρουν τη πρώτη θέση!

Οι μαθητές που πήραν μέρος και έφεραν το κύπελλο στο σχολείο μας είναι:

Αγγελής Ευθύμιος Ραφαήλ

Βασιλείου Θεμιστοκλής

Καλής Αντώνιος

Πιπίκος Κων/νος

Ρήγα Παναγιώτα

Τσιλικίδης Γιώργος

  • 20190319_104626
  • 20190319_104737
  • 20190319_104819
  • 20190320_101828

Το σχολείο μας συμμετείχε στη δράση «Το πείραμα του Ερατοσθένη για τον υπολογισμό της ακτίνας της Γης ? 2019» που διοργανώνεται από τα ΕΚΦΕ Σερρών, Λακωνίας, Πιερίας, Κω, Θεσπρωτίας και Αργολίδας σε συνεργασία με το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών.

Η μέτρηση έγινε στη αυλή του σχολείου μας, στις 20 Μαρτίου 2019 ώρα 12:31μμ. Μετρήσαμε το μήκος ενός αντικειμένου, το οποίο διατηρούσαμε σε κατακόρυφη θέση και το μήκος της σκιάς του. Η μέτρηση έγινε την παραπάνω χρονική στιγμή, την ημέρα της εαρινής  ισημερίας όπου οι ακτίνες του ήλιου πέφτουν κάθετα στον ισημερινό.

Κάνοντας τους σχετικούς υπολογισμούς προσδιορίσαμε ότι η ακτίνα της Γης είναι 6336km που αποτελεί μια πολύ καλή προσέγγιση. Σφάλμα περίπου 0,5% (ενδεικτική τιμή 6371km)

 

Η «προστιθέμενη αξία» του πειράματος του Ερατοσθένη

Εκτελώντας το ιστορικό αυτό πείραμα, τα παιδιά:

  • συμμετέχουν με ενδιαφέρον σε ένα πλούσιο σε γνώσεις και διδάγματα μάθημα, όχι στην τάξη, αλλά στο προαύλιο του σχολείου τους, μια ευχάριστη ανοιξιάτικη μέρα
  • μαθαίνουν βιωματικά ότι με απλές μετρήσεις φυσικών μεγεθών, με την παρατήρηση, την υπόθεση, τους κατάλληλους συλλογισμούς, και κυρίως με τη θέλησή τους, μπορούν να οδηγηθούν. στη μέτρηση της περιφέρειας ακόμα και ενός ουράνιου σώματος, της Γης.
  • κατανοούν ανακαλυπτικά διαδικασίες, φαινόμενα και έννοιες όπως: μετρήσεις, ακρίβεια, σφάλματα, ορολογία Γεωγραφίας και Αστρονομίας (π.χ. συντεταγμένες, ηλιοστάσια, ισημερίες κ.ά.) αλλά και Ιστορία της Επιστήμης και του κόσμου ολόκληρου, μέσα από την αδιαμφισβήτητη αξία της συνεισφοράς προγόνων μας όπως ο Ερατοσθένης, στο επιστημονικό γίγνεσθαι.
  • διδάσκονται με τον πιο παραστατικό τρόπο την ακλόνητη ισχύ της τεκμηριωμένης επιστημονικής γνώσης και τη διαχρονική και ανυπέρβλητη συνεισφορά των Θετικών Επιστημών για την κατανόηση του σύμπαντος κόσμου.
  • συνειδητοποιούν την ανεκτίμητη αξία της συνεργασίας, αφού στη δράση αυτή συνεργάζονται υποδειγματικά, γόνιμα και δημιουργικά:
  • μαθητές κατά τη λήψη μετρήσεων και αποφάσεων στην κάθε σχολική τάξη
  • εκπαιδευτικοί από σχολεία απομακρυσμένων περιοχών, που ανταλλάσσουν τα δεδομένα των μετρήσεών τους και εκτελούν κοινούς υπολογισμούς
  • σημαντικές και λειτουργικές δομές της εκπαίδευσης, όπως τα Ε.Κ.Φ.Ε.

 

Λίγα λόγια για την ιστορία του πειράματος

Ο Ερατοσθένης (3ος π.Χ. αιώνας) ήταν Διευθυντής της μεγάλης Βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας, όπου σε έναν πάπυρο διάβασε ότι το μεσημέρι της 21ης Ιουνίου (θερινό ηλιοστάσιο), στη Συήνη (Ασσουάν), οι κατακόρυφοι στύλοι δεν έριχναν καθόλου σκιά και ο Ήλιος καθρεφτιζόταν ακριβώς στον πυθμένα ενός πηγαδιού. Παρατήρησε όμως ότι στην Αλεξάνδρεια, κατά την ίδια μέρα, οι κατακόρυφοι στύλοι έριχναν σκιά. Σκέφτηκε πως αν η Γη ήταν επίπεδη, οι κατακόρυφοι στύλοι στις δυο πόλεις θα ήταν παράλληλοι και θα έπρεπε και οι δυο να ρίχνουν σκιά. Αφού, λοιπόν, αυτό δεν είναι αλήθεια, τι μπορεί να συμβαίνει; Την απάντηση έδωσε ο Ερατοσθένης υποστηρίζοντας ότι η επιφάνεια της Γης δεν είναι επίπεδη όπως νόμιζαν τότε αλλά σφαιρική. Ο υπολογισμός της ακτίνας της Γης μπορεί να γίνει, αν είναι γνωστή η απόσταση Συήνης-Αλεξάνδρειας -την οποία σύμφωνα με μαρτυρίες, ο Ερατοσθένης για να τη μετρήσει προσέλαβε βηματιστές- και η διαφορά των γεωγραφικών πλατών των δύο πόλεων, η οποία -από το μήκος της σκιάς ενός οβελίσκου- υπολογίστηκε ίση με περίπου 7 μοίρες.

Η περιφέρεια της Γης υπολογίστηκε ίση με περίπου 40.000 Km, μια απάντηση που ο Ερατοσθένης έδωσε χρησιμοποιώντας ως μόνα εργαλεία ράβδους, μάτια, πόδια, μυαλό με απλότητα σκέψης και επινοητικότητα. Το λάθος στον υπολογισμό ήταν μόνο 2%, ένα πραγματικά αξιοσημείωτο επίτευγμα για περίπου πριν από 2,5 χιλιετίες. Επομένως, ο Ερατοσθένης ήταν ο πρώτος άνθρωπος που μέτρησε τις διαστάσεις του πλανήτη Γη, γι' αυτό και θεωρείται δημιουργός της μαθηματικής γεωγραφίας.

  • 20190320_120554
  • 20190320_122245
  • 20190320_123004
  • 20190321_221106
  • 3----2
  • 3----3
  • 3----4
  • 3----5
  • 3----6
  • 3----7
  • 3---
  • 3o---
  • Ser_Alexandridis

Οι δραστηριότητες που αναπτύσσονται στο σχολείο μας είναι πολύπλευρες και στοχεύουν στην προώθηση των κλίσεων των μαθητών. Στα πλαίσια αυτά έχουμε δημιουργήσει ομάδες με θέμα τον πολιτισμό, τον αθλητισμό, τις επιστήμες κ.α. Συγκεκριμένα, στο σχολείο αυτη τη στιγμή δραστηριοποιούνται ομάδες φυσικής, χημείας, βιολογίας, φωτογραφίας, ποδοσφαίρου, χάντμπολ, βόλευ, θεατρική, χορωδίας.

Το σχολείο μας κάθε χρόνο οργανώνει εκδηλώσεις και γιορτές για τις εθνικές μας επετείους για να ενθυμίσει στους μαθητές την ιστορία του τόπου μας, να προωθήσει τη δημιουργική τους ενασχόληση και την συνεργασία και την κλίση των μαθητών. Κάθε χρόνο γιορτάζουμε τις εθνικές επετείους της 28ης Οκτωβρίου και 25ης Μαρτίου στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας.

Κύριοι οργανωτές των εορτασμών είναι οι ίδιοι οι μαθητές με την καθοδήγηση συνήθως ενός καθηγητή του σχολείου μας. Παράλληλα γίνεται η τελετή πρόσκλησης και ανακύρηξης Σημαιοφόρων και Παραστατών του Σχολείου καθώς επίσης και η παράδοση του λαβάρου του σχολείου στον μαθητή ή μαθήτρια με την υψηλότερη βαθμολογία. Εκδηλώσεις εορτασμού γίνονται και για την επέτειο του Πολυτεχνείου όπου οργανώνεται κατά κύριο λόγο από τους μαθητές-μέλη της χορωδίας μας και εκπροσώπους του 15μελές. Οι μαθητές αναλαμβάνουν κάθε χρόνο την κύρια οργάνωση στην επετειακή εκδήλωση του Πολυτεχνείου.

Τέλος, εκδήλωση γίνεται κάθε χρόνο προς τιμή των αποφοίτων του σχολείου μας από το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων. Ο Σύλλογος Γονέων και κηδεμόνων είναι επίσης ο κύριος οργανωτής των εκδηλώσεων των των Χριστουγέννων και των Αποκριών.

Το σχολείο μας, κάθε χρόνο οργανώνει εκδρομές για όλες τις τάξεις. Οι τάξεις της Α' και Β΄Λυκείου κάθε χρόνο πηγαίνουν μια 3μερη εκδρομή, ενώ η Γ' Λυκείου πενθήμερη εκδρομή τις οποίες οργανώνουν το 15 μελές μαζί με το διευθυντή και τον υποδιευθυντή και των σύλλογο γονέων και κηδεμόνων. Εκπαιδευτικές μονοήμερες εκδρομές οργανώνονται καθ'όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους από το Σύλλογο των Καθηγητών.

Η Περιβαλλοντική Oμάδα του 23oυ Δοκιμαστικού Σχολείου Έπαφου έχει σαν σκοπό την ευαισθητοποίηση και την δραστηριοποίηση του κοινού πάνω σε θέματα που αφορούν την κοινωνία και το περιβάλλον.Mέχρι σήμερα οι μαθητές που ήταν μέλη της επεξεργάστηκαν 4 θέματα, ένα κάθε χρονιά, εκπονώντας συγκεκριμένες εργασίες. Στην ενότητα των μαθητών της ιστοσελίδας μας θα βρείτε αναλυτικά εργασίες των μαθητών που εκπονήθηκαν στα πλαίσια της περιβαλλοντικής ομάδας.Το σχολείο μας συμμετέχει κάθε χρόνο στα σχολικά πρωταθλήματα μπάσκετ, βόλεϋ και χάντμπολ. Οι διακρίσεις στο σύνολο των ετών συμμετοχής μας είναι πολλές και σημαντικές.

Το σχολείο μας συμμετέχει ενεργά κάθε χρόνο στους πανελλήνιους αγώνες μπάσκετ, βόλεϋ και χάντμπολ. Το σχολείο μας έχει ιστορικό διακρίσεων στους αγώνες, ειδικά στο χάντμπολ αρρένων όπου έχει κατακτηθεί το πανελλήνιο σχολικό πρωτάθλημα δύο φορές στη λειτουργία του σχολείου μας.

Υποκατηγορίες

Ιστολόγιο Εκδηλώσεων που διοργάνωσε ή συμμετείχε το σχολείο μας

Διακρίσεις και συμμετοχές των μαθητών μας σε αθλητικές δραστηριότητες

Άρθρα και φωτογραφικό υλικό από τις εκπαιδευτικές επισκέψεις και εκδρομές που έχει διοργανώσει το σχολείο μας...

Πρόγραμμα Σχολικών Εορτών

Ιστολόγιο Κοινωνικών Δράσεων που διοργάνωσε ή συμμετείχε το σχολείο μας (αιμοδοσίες κλπ)

Άρθρα και φωτογραφικό υλικό από τις εκπαιδευτικές δράσεις που έχει διοργανώσει ή έχει συμμετάσχει το σχολείο μας...

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας (2024-2025)

Δείτε ολόκληρο τον κανονισμό...

Στατιστικά Ιστοσελίδας

366590
Σήμερα
Χθές
Τρέχουσα εβδομάδα
Προηγούμενη εβδομάδα
Αυτό το μήνα
Προηγούμενος μήνας
Σύνολο
86
201
86
363809
4975
6558
366590
Your IP: 3.140.247.39
2025-04-21 10:40