Καλώς Ορίσατε στο Δικτυακό Χώρο του Σχολείου Μας!

Καλώς Ορίσατε στο Δικτυακό Χώρο του Σχολείου Μας!

Πλοηγηθείτε στον ιστοχώρο μας για να βρείτε πληροφορίες για το σχολείο μας, τις δραστηριότητές του, αλλά και κάθε ενημέρωση που επιθυμείτε. 

Καλή πλοήγηση !

Erasmus+ Ρητορική Θέατρο - Αγωγή Ψυχής Βουλή των Εφήβων Άσκηση & Διατροφή = Υγεία Ζωγραφίζω... Εκφράζομαι

Αναζήτηση

Ανακοινώσεις

Ημερολόγιο

Απρίλιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Στον Όμιλο Ρήτορες εν Δράσει εφαρμόζονται οι μέθοδοι της σύγχρονης παιδαγωγικής (π.χ. συμπερίληψη, βιωματική μάθηση, ερευνητική-ανακαλυπτική μάθηση κλπ), αφού στο πλαίσιο της προετοιμασίας των μαθητών/τριών αξιοποιούνται κατακτημένες γνώσεις τους, μέσω της προσέγγισης διαφορετικών πηγών (ανάγνωση εντύπων, ιστοεξερεύνηση κ.ά.), και καλλιεργούνται οι κοινωνικές τους δεξιότητες.

Τίτλος του ομίλου

ΡΗΤΟΡΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ

Θεματική/ές που εντάσσεται ο όμιλος

ΡΗΤΟΡΙΚΗ

Αριθμός ωρών ομίλου ανά εβδομάδα

2 ώρες

Τάξη ή τάξεις που απευθύνεται ο όμιλος

Α, Β, Γ Λυκείου

Εκπαιδευτικοί –Παιδαγωγικοί στόχοι / Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα

1.       ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ

2.       ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

3.       ΑΝΑΠΤΥΞΗ  ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ,   

ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗΣ

        4. ΕΞΑΣΚΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ

        5. ΣΥΣΦΙΓΞΗ ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ

        6. ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ  ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ , ΠΟΛΙΤΕΙΟΤΗΤΑΣ 

            ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΟΤΗΤΑΣ

        7. ΑΝΑΠΤΥΞΗ  ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ

 

Διδακτική μεθοδολογία

ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ,  DEBATE (ΔΙΤΤΟΙ ΛΟΓΟΙ, ΑΝΑΚΡΙΤΙΚΗ ΚΑΡΕΚΛΑ,   ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗ ,  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΔΡΑΜΑ,  ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΡΟΛΩΝ,  ΙΔΕΟΘΥΕΛΛΑ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΗ ΙΔΕΟΘΥΕΛΛΑ, ΤΕΧΝΙΚΗ ΤΩΝ ΣΚΕΠΤΟΜΕΝΩΝ ΚΑΠΕΛΩΝ,  ΔΙΑΔΡΟΜΟΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ, ΕΙΚΟΝΙΚΕΣ ΔΙΚΕΣ

Αναλυτικό Πρόγραμμα (με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα υλοποίησής σε ετήσια βάση, δηλ. από 15 Οκτωβρίου μέχρι και 2 εβδομάδες πριν τη λήξη των μαθημάτων)

1η εβδομάδα: Ενημέρωση των μαθητών για τις θεματικές και τους στόχους του προγράμματος .Συζήτηση για τις  δικές τους προσδοκίες από το Πρόγραμμα.

2η  εβδομάδα: Ρητορικά βιωματικά παιγνίδια.  Βιωματικά παιχνίδια ανάληψης ρόλων. Παγωμένες εικόνες. Η Γλώσσα του Σώματος. Νοηματική απόδοση κειμένου.

3η  εβδομάδα:  Προσχεδιασμένος προφορικός λόγος. Κανόνες ορθοφωνίας  

4η εβδομάδα: Γνωριμία και εξάσκηση στην ερμηνευτική ανάγνωση.

5η εβδομάδα:  Γνωριμία με το αγώνισμα της συζήτησης στρογγύλης τραπέζης.

6η - 8η εβδομάδα : Τεχνικές ιδεοθύελλας, αυθόρμητου λόγου και σκεπτόμενων καπέλων. Ανακριτική καρέκλα, επεξεργασία θεμάτων με την τεχνική των διττών λόγων (επαναλαμβανόμενη δραστηριότητα κάθε δεύτερο δίωρο).

9η εβδομάδα:  Γνωριμία με τo STEM.

10η εβδομάδα: Φιλική συνάντηση ερμηνευτικής ανάγνωσης.

11η – 13η εβδομάδα:  Εικονικές δίκες (Συνεργασία με την ομάδα Εικονικών Δικών Πρωταγόρα ”Άφιξις”).

 14η εβδομάδα: Κοινή προπόνηση με τα συνεργαζόμενα Λύκεια.

 15η εβδομάδα: Συμμετοχή στους Διασχολικούς Αγώνες Ρητορικής Τέχνης των Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων Αυγουλέα - Λιναρδάτου

16η εβδομάδα: Εκπαιδευτική επίσκεψη.

17η εβδομάδα: Συμμετοχή στους τριήμερους Αγώνες Ρητορικής Τέχνης του  Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος PIERCE

18η – 20η εβδομάδα: Εξάσκηση σε όλα τα ρητορικά αγωνίσματα.

 21η εβδομάδα: Συμμετοχή στις ΑΝΤΙΛΟΓΙΕΣ (Αγώνες Ρητορικής.)

22η εβδομάδα: Εβδομάδα αναστοχασμού και αξιολόγησης του Προγράμματος

Διδακτικό υλικό (έντυπο και ηλεκτρονικό)

Σχολικά βιβλία Έκφρασης Έκθεσης και Λογοτεχνίας Α, Β και Γ  Γενικού Λυκείου,  Κοινωνιολογία Γ Λυκείου, Λεξικά,  φάκελος / ντοσιέ  θεμάτων  προηγούμενων ετών, διαδίκτυο, εκπαιδευτικές σελίδες στο διαδίκτυο. Αγωγή προφορικού λόγου (διδακτορική διατριβή Β. Λουτριανάκη). Πειστικός Λόγος. S. Toulmin: Το επιχείρημα. Έντυπος και ηλεκτρονικός τύπος.

Τρόπος επιλογής μαθητών/τριών (6-12 μαθητές/τριες με δυνατότητα υπέρβασης ανωτάτου ορίου)

Το προσωπικό ενδιαφέρον. Αν προκύψει μεγαλύτερος αριθμός υποψηφίων, θα διεξαχθεί κλήρωση.

Τρόποι αξιολόγησης μαθητών

Α. Συστηματική παρακολούθηση (δεν μπορεί να απουσιάζει πάνω από οκτώ ώρες). Β. Η τήρηση των αρχών του Ομίλου. Γ. Τα αποτελέσματα της συμμετοχής τους στους αγώνες.

Προτεινόμενο ωρολόγιο πρόγραμμα ομίλου (ημέρα/ώρα έναρξης/ώρα λήξης)

Πέμπτη 14:15 – 15:45

Τόπος διεξαγωγής ομίλου

3ο ΓΕΛ ΑΙΓΑΛΕΩ – Αμφιθέατρο, αίθουσα 1.

 

Ειδικοί εξωτερικοί συνεργάτες

ΕΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΡΗΤΟΡΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, Εκπαιδευτικοί του ιδίου και άλλων σχολείων.

Συνεργασίες (ιδρύματα, οργανισμοί, σχολεία, φορείς, πρόσωπα κ.ά.)

1.ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΡΗΤΟΡΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

2. ΕΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΡΗΤΟΡΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

3.ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ (ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ).

4. ΔΙΑΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΑ: 4Ο ΓΕΛ ΑΙΓΑΛΕΩ,  ΠΡΟΤΥΠΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΝΑΒΡΥΤΩΝ, 1Ο ΓΕΛ ΠΑΠΑΓΟΥ, ΠΡΟΤΥΠΟ ΛΥΚΕΙΟ ΙΩΝΙΔΕΙΟΥ ΣΧΟΛΗΣ, ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΔΟΥΚΑ, ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΠΟΛΥΤΡΟΠΗ ΑΡΜΟΝΙΑ, ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΠΕΙΡΑΙΑ JEANNE D ARC, 3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΧΑΪΔΑΡΙΟΥ.

5. ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑ

6. ACTION AID

7. ΔΙΚΤΥΟ ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ

Freinet, Παιδαγωγική Ομάδα Σκασιαρχείο.

8. EUDEC (ευρωπαϊκά  σχολεία για τη δημοκρατία).

 

Εκπαιδευτικές επισκέψεις

Συμμετοχή στο Μαθητικό Ευρωπαϊκό Συνέδριο (εφόσον υπάρξει ενδιαφέρον και δυνατότητα). Επίσκεψη στον χώρο της Πνύκας, επίσκεψη στο Πολιτιστικό Ίδρυμα Δελφών, επίσκεψη στο Ίδρυμα Θεοχαράκη.

Αποτίμηση προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων

Εσωτερική διαμορφωτική και τελική αξιολόγηση. Εργαλεία: ερωτηματολόγια, ημερολόγια αναστοχασμού.

Παραδοτέα

α) Έκθεση πεπραγμένων – αυτοαξιολόγησης, β) το «Βιβλίο παρουσιών» του Ομίλου, γ) κατάσταση μαθητών που ολοκλήρωσαν επιτυχώς την παρακολούθηση του Oμίλου, δ) βιβλίο ύλης, ε)  φωτοαντίγραφα των πιστοποιητικών επιτυχούς συμμετοχής και στ) e book με δημιουργίες των μαθητών κατά τη διάρκεια των συναντήσεων. Διάχυση του προγράμματος της ρητορικής στα όμορα Γυμνάσια.

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας (2023-2024)

Δείτε ολόκληρο τον κανονισμό...

Στατιστικά Ιστοσελίδας

307523
Σήμερα
Χθές
Τρέχουσα εβδομάδα
Προηγούμενη εβδομάδα
Αυτό το μήνα
Προηγούμενος μήνας
Σύνολο
207
144
2004
302609
8028
7105
307523
Your IP: 3.141.24.134
2024-04-28 16:23