Καλώς Ορίσατε στο Δικτυακό Χώρο του Σχολείου Μας!

Καλώς Ορίσατε στο Δικτυακό Χώρο του Σχολείου Μας!

Πλοηγηθείτε στον ιστοχώρο μας για να βρείτε πληροφορίες για το σχολείο μας, τις δραστηριότητές του, αλλά και κάθε ενημέρωση που επιθυμείτε. 

Καλή πλοήγηση !

Erasmus+ Ρητορική Θέατρο - Αγωγή Ψυχής Βουλή των Εφήβων Άσκηση & Διατροφή = Υγεία Ζωγραφίζω... Εκφράζομαι

Αναζήτηση

Ανακοινώσεις

Ημερολόγιο

Απρίλιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Στον Όμιλο STREAM-Ρομποτικής οι μαθητές, αξιοποιώντας κατάλληλο εξοπλισμό του σχολείου μας, μαθαίνουν να να προγραμματίζουν ένα robot. Η εκπαιδευτική ρομποτική είναι δραστηριότητα που με όραμα την τεχνολογική καινοτομία βοηθά τους μαθητές να ανακαλύψουν ταλέντα και δεξιότητες, να εργάζονται ομαδοσυνεργατικά και να εξοικειώνονται με την τεχνολογία, τους αυτοματισμούς και τη ρομποτική.

Τίτλος του ομίλου

STREAM-Ρομποτική

Θεματική/ές που εντάσσεται ο όμιλος

Διδακτική STREAM (Science, Technology, Reading-Writing, Engineering,  Arts, Mathematics) προσέγγιση

Αριθμός ωρών ομίλου ανά εβδομάδα

2

Τάξη ή τάξεις που απευθύνεται ο όμιλος

A΄, Β΄, Γ΄ Λυκείου

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα

Με τη λήξη των εργασιών του ομίλου, οι μαθητές αναμένεται να:

- Γνωρίζουν και εξηγούν τις βασικές αρχές λειτουργίας αισθητήρων (χρώματος, υπερήχων, θερμοκρασίας κ.α.).

- Προγραμματίζουν ρομπότ (legoboostkit) με το scratch.

- Προγραμματίζουν Arduinoμε το Tinkercad.

- Φορτώνουν το πρόγραμμα στην κατασκευή τους.

- Γνωρίζουν τις βασικές αρχές λειτουργίας των 3-D εκτυπωτών.

- Επιλύουν καθημερινά προβλήματα με χρήση αυτοματισμών.

- Δημιουργούν και να δοκιμάζουν απλά ηλεκτρονικά κυκλώματα με αισθητήρες.

- Κατανοούν τον νόμο του ΟΗΜ.

- Αναπτύξουν δεξιότητες πειραματισμού, καταγραφής αποτελεσμάτων, τροποποίησης πειραματικών διατάξεων.

- Γνωρίζουν τις βασικές αρχές συγγραφής μιας εργασίας.

- Αναπτύξουν  δεξιότητες του 21ου αι. όπως η διαχείριση χρόνου, ο ψηφιακός γραμματισμός, η επιχειρηματολογία, η δημιουργικότητα κ.α.

Διδακτική μεθοδολογία

Βιωματική-διερευνητική, μετωπική, εξ αποστάσεως διδασκαλία, ανεστραμμένη τάξη

Αναλυτικό Πρόγραμμα (με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα υλοποίησής από Οκτώβριο μέχρι Μάιο ή Ιούνιο)

1η εβδομάδα: «Εισαγωγή στη ρομποτική»

Έννοια της λέξης «Ρομπότ», είδη και λειτουργία αισθητήρων.

2η-3η εβδομάδα: «Δημιουργώ ακολουθώντας οδηγίες» Δημιουργία κατασκευών με Lego-BoostKit

4η εβδομάδα: «Βασικές αρχές λειτουργίας ενός ρομπότ Ι» Φόρτωση έτοιμου προγράμματος, πειραματισμός, αναγνώριση αισθητήρων, λειτουργία αισθητήρων.

5η-7η εβδομάδα: «Βασικές αρχές λειτουργίας ενός ρομπότ ΙΙ»

Δημιουργία ρομποτικών κατασκευών με αυτενέργεια των μαθητών, προγραμματισμός τους στο scratch.

Τρόποι στροφής ρομπότ, χρήση αισθητήρων, ανταπόκριση(με στροφή, ήχο, εμπρόσθια και οπίσθια κίνηση) σε δεδομένα από αισθητήρες υπερήχων και χρώματος.

8η-11ηεβδομάδα:«Arduino»

Δημιουργία εικονικών κυκλωμάτων με χρήση Arduino στο Tinkercadκαι προσομοίωση της λειτουργίας τους. Κυκλώματα με χρήση Breadboard.

Δημιουργία πραγματικών κυκλωμάτων με αντιστάσεις, leds, αισθητήρες, βομβητές κ.α. Φόρτωση κώδικα στο κύκλωμα. Πειραματισμός – τροποποιήσεις.

12η εβδομάδα: «3Dεκτύπωση»

Βασικές αρχές και προγράμματα, δημιουργία 3Dαντικειμένων προς εκτύπωση

13η εβδομάδα: «Η έννοια της STREAM  εκπαίδευσης»

Η έννοια της STREAMεκπαίδευσης, παραδείγματα STREAM εκπαίδευσης.

14η-16η εβδομάδα: «Εφαρμογή στη σχολική εκπαίδευση»

Κατάθεση προτάσεων από τους/τις μαθητές/τριες για χρήση αυτοματισμών στην εκπαιδευτική διαδικασία, εκπόνηση σχεδίων μαθήματος, υλοποίηση κατασκευών.

17η εβδομάδα – τέλος: «Συγγραφή και παρουσίαση εργασίας»

Βασικές αρχές συγγραφής και παρουσίασης εργασίας (γλώσσα, εικονογράφηση, ορολογία, βιβλιογραφικές αναφορές), επιλογή υποθέματος και συγγραφή εργασίας.

Δημιουργία αρχείου παρουσίασης, τελική παρουσίαση των εργασιών και των κατασκευών στα υπόλοιπα μέλη του ομίλου και στη σχολική κοινότητα.

Διδακτικό υλικό (έντυπο και ηλεκτρονικό)

  • Φύλλα εργασίας
  • Επιλογές από τα σχολικά εγχειρίδια πληροφορικής, φυσικής, μαθηματικών
  • Βιβλίο «Κυψέλη» (εκδόσεις ΔΙΒΑ)
  • Υλικό από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα CHOISE
  • Άρθρα από internet

Τρόπος επιλογής μαθητών

Εάν οι αιτούντες/ούσες μαθητές/τριες υπερβούν το μέγιστο επιτρεπόμενο πλήθος (12 άτομα), θα διενεργηθεί κλήρωση.

Τρόποι αξιολόγησης μαθητών

Απαιτείται η συστηματική παρακολούθηση (ο/η μαθητής/τρια απορρίπτεται εάν απουσιάσει περισσότερες από 8 ώρες)Κατά την αξιολόγηση λαμβάνονται υπόψη:

(α)  η εκπόνηση εργασιών και η υλοποίηση των έργων που τους ανατίθενται από τους/τις υπεύθυνους/ες εκπαιδευτικούς του ομίλου, βάσει πινάκων αξιολόγησης.

(β) η στάση και η συμπεριφορά απέναντι στα υπόλοιπα μέλη του ομίλου (μαθητής/τρια που εσκεμμένα παρεμποδίζει τη λειτουργία του ομίλου θα αποβάλλεται).

(γ) η προσεκτική χρήση του υλικού (μαθητής/τρια που εσκεμμένα καταστρέφει ή προκαλεί φθορά/απώλεια στον εξοπλισμό, αποβάλλεται και οι γονείς του/της υποχρεούνται σε πλήρη αποκατάσταση της φθοράς).

Προτεινόμενο ωρολόγιο πρόγραμμα ομίλου (ημέρα/ώρα έναρξης/ώρα λήξης)

2 ώρες την εβδομάδα

Η ημέρα θα καθοριστεί με βάση τις διαθέσιμες ώρες των μαθητών/τριών που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον.

Τόπος διεξαγωγής ομίλου

3ο ΓΕΛ Αιγάλεω

Ειδικοί εξωτερικοί συνεργάτες

Εξωτερικοί συνεργάτες των παρακάτω φορέων.

Συνεργασίες (ιδρύματα, οργανισμοί, σχολεία, φορείς, πρόσωπα κ.ά.)

  • Δημόσια Ιστορική Βιβλιοθήκη Ανδρίτσαινας (Εργαστήριο STEM-Ρομποτικής)
  • Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής
  • Λέσχη Ρομποτικής Πανεπιστημίου Πατρών

Εκπαιδευτικές επισκέψεις

  • Δημόσια Ιστορική Βιβλιοθήκη Ανδρίτσαινας (Εργαστήριο STEM-Ρομποτικής)
  • Λέσχη Ρομποτικής Πανεπιστημίου Πατρών

Τρόπος αξιολόγησης του ομίλου

  • Εσωτερική διαμορφωτική και τελική αξιολόγηση.
  • Εργαλεία: ερωτηματολόγια, ημερολόγια αναστοχασμού, λογισμικό στατιστικής επεξεργασίας.

Παραδοτέα

(α) Έκθεση πεπραγμένων – αυτοαξιολόγησης.

(β) «Βιβλίο Ύλης» του ομίλου.

(γ) «Βιβλίο παρουσιών» του ομίλου.

(δ) Κατάσταση των μαθητών που ολοκλήρωσαν επιτυχώς την φοίτησή τους στον όμιλο και κατάσταση των μαθητών που δεν ολοκλήρωσαν επιτυχώς την φοίτησή τους.

(ε) Μια πλήρη σειρά από φωτοαντίγραφα των «πιστοποιητικών επιτυχούς συμμετοχής» που χορηγήθηκαν στους συμμετέχοντες μαθητές.

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας (2023-2024)

Δείτε ολόκληρο τον κανονισμό...

Στατιστικά Ιστοσελίδας

307470
Σήμερα
Χθές
Τρέχουσα εβδομάδα
Προηγούμενη εβδομάδα
Αυτό το μήνα
Προηγούμενος μήνας
Σύνολο
154
144
1951
302609
7975
7105
307470
Your IP: 3.128.199.88
2024-04-28 12:01