Καλώς Ορίσατε στο Δικτυακό Χώρο του Σχολείου Μας!

Καλώς Ορίσατε στο Δικτυακό Χώρο του Σχολείου Μας!

Πλοηγηθείτε στον ιστοχώρο μας για να βρείτε πληροφορίες για το σχολείο μας, τις δραστηριότητές του, αλλά και κάθε ενημέρωση που επιθυμείτε. 

Καλή πλοήγηση !

Erasmus+ Ρητορική Θέατρο - Αγωγή Ψυχής Βουλή των Εφήβων Άσκηση & Διατροφή = Υγεία Ζωγραφίζω... Εκφράζομαι

Αναζήτηση

Ανακοινώσεις

Ημερολόγιο

Απρίλιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

(στηριγμένος στην ΥΑ_13423/21, ΦΕΚ 491/τ.Β΄/4-2-21)

Γενικά

Στον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας του 3ου  ΓΕΛ Αιγάλεω, αναφέρονται θέματα σχετικά με τη λειτουργία της σχολικής μας μονάδας.

Με τον όρο «Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου» εννοούμε το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις, για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του Σχολείου. Επιπλέον, ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου αποτελεί σημαντικό παιδαγωγικό μέσο που βοηθά στην ομαλή σχολική ζωή, στη συνεργασία, στην αλληλεγγύη, στον δημοκρατικό διάλογο και στην αποδοχή της διαφορετικότητας.

Σκοπός του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του Σχολείου είναι η θεμελίωση ενός πλαισίου που υποστηρίζει το εκπαιδευτικό έργο και την απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία, η διαμόρφωση κλίματος που στηρίζει την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών/τριών, η εξασφάλιση της σωματικής ασφάλειας και της συναισθηματικής πλήρωσης όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.

Στη σύνταξη του παρόντος συμμετείχαν -εκτός του Συλλόγου Διδασκόντων- με εισήγησή τους εκπρόσωποι του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων και  του 15-μελούς μαθητικού Συμβουλίου.

Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση της Διεύθυνσης του Σχολείου, των εκπαιδευτικών, των μαθητών/μαθητριών και των γονέων/κηδεμόνων.

 

Περιεχόμενο του Εσωτερικού Κανονισμού – Οι κεντρικοί άξονες του Εσωτερικού Κανονισμού 

  1. Ωράριο λειτουργίας του σχολείου:

Το ωράριο λειτουργίας του σχολείου είναι για τους/τις μαθητές/ήτριες το οριζόμενο από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, ήτοι 8:15-14:10. Οι διδακτικές ώρες και τα διαλείμματα φαίνονται στον παρακάτω πίνακα:

Ώρες

Διδακτικές ώρες

Διαλείμματα

1η διδ. ω.

8:15-9:00

 

 

 

9:00-9:05

2η διδ. ω.

09:05-09:50

 

 

 

09:50-10:00

3η διδ. ω.

10:00-10:45

 

.

 

10:45-10:55

4η διδ. ω

10:55 -11:40

 

 

 

11:40-11:50

5η διδ. ω.

11:50-12:35

 

 

 

12:35-12:45

6η διδ. ω.

12:45-13:25

 

 

 

13:25-13:30

7η διδ. ω.

13:30-14:10

 

 

  1. Προσέλευση – παραμονή στο Σχολείο και αποχώρηση από αυτό.

Η έγκαιρη προσέλευση των μαθητών/μαθητριών στο σχολείο καθώς και η τακτική και ανελλιπής φοίτηση αποτελούν βασικά στοιχεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Α. Οι μαθητές/μαθήτριες προσέρχονται στο σχολείο πριν από την έναρξη του ωραρίου, στην πρωινή κατά το νόμο συγκέντρωση.

Β. Όσοι μαθητές/τριες προσέρχονται με καθυστέρηση παραμένουν σε καθορισμένο, εκ των προτέρων, χώρο στο Σχολείο και εισέρχονται στην τάξη τους, μετά την ολοκλήρωση της τρέχουσας διδακτικής ώρας, εκτός εάν για την απουσία έχει ενημερωθεί η Διεύθυνση της σχολικής μονάδας και με ειδικό σημείωμα ενημερώνει σχετικά τον/την διδάσκοντα/σκουσα, οπότε είναι στην κρίση του/της να δεχτεί ή όχι τον/την μαθητή/τρια.  Η απουσία καταχωρείται στο απουσιολόγιο.

Γ. Οι μαθητές/τριες, μετά από κάθε διάλειμμα, θα πρέπει να προσέρχονται έγκαιρα στα μαθήματά τους. Κάθε αργοπορία χωρίς προηγούμενη ενημέρωση του διδάσκοντα, θα ισοδυναμεί με απουσία.

Δ. Οι μαθητές/μαθήτριες δεν επιτρέπεται να αποχωρούν από το Σχολείο πριν από τη λήξη των μαθημάτων, χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης, κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο/η γονέας/κηδεμόνας για να παραλάβει το παιδί του/της, εφόσον αυτό είναι ανήλικο.

Ε. Οι απουσίες σε μεμονωμένες ώρες δεν επιτρέπονται, καθώς συντρέχουν λόγοι εμπέδωσης του γνωστικού αντικειμένου που συνδέονται με την πρόοδο ολόκληρου του τμήματος  και λόγοι ασφαλείας των μαθητών/τριών.

Στ. Οι μαθητές/τριες κατά την ώρα της διδασκαλίας πρέπει να παρακολουθούν τον/την  διδάσκοντα/σκουσα καθηγητή/καθηγήτρια, να ακολουθούν τις υποδείξεις του/της και να μην παρακωλύουν την εκπαιδευτική διαδικασία. Ομοίως, οφείλουν να υπακούν άμεσα στις υποδείξεις των εφημερευόντων καθηγητών/τριών και να μην παρεμποδίζουν το έργο τους.

Ζ. Σε περίπτωση που το τμήμα επιθυμεί να ενημερωθεί για κάτι, υπεύθυνος για να ρωτήσει είναι ο Πρόεδρος του τμήματος, εάν πρόκειται για τμήμα γενικής παιδείας ή ο απουσιολόγος, εάν πρόκειται για τμήμα κατεύθυνσης. Σε περίπτωση απουσίας εκπαιδευτικού, η Διεύθυνση του σχολείου πρέπει να ενημερωθεί  εντός πέντε λεπτών από τους μαθητές και εγκαίρως από τον/την ίδιο/ίδια.

Η. Η επίσημη ενημέρωση των μαθητών γίνεται από τη Διεύθυνση του σχολείου ή από τους υπευθύνους τμημάτων όταν το θέμα άπτεται των αρμοδιοτήτων τους ή από οποιιονδήποτε εκπαιδευτικό κατόπιν αδείας ή εντολής από τη Διεύθυνση.

Θ. Συνιστάται οι μαθητές/τριες να μη φέρουν μεγάλα χρηματικά ποσά ή αντικείμενα αξίας στο χώρο του σχολείου. Σε κάθε περίπτωση, έχουν την αποκλειστική ευθύνη της φύλαξης των αντικειμένων που τους ανήκουν.

Ι. Όταν οι μαθητές/τριες πρόκειται να μετακινηθούν από τη αίθουσα γενικής παιδείας σε άλλη, πρέπει να φροντίζουν να παίρνουν μαζί τους τα απαραίτητα βιβλία και τετράδια κατά την έξοδό τους για το διάλειμμα, ώστε να μη διακόπτουν τον καθηγητή της επόμενης ώρας και να μη δημιουργούνται καθυστερήσεις.

ΙΑ. Ο απουσιολόγοι έχουν την αποκλειστική ευθύνη του Απουσιολογίου και του Βιβλίου Ύλης. Η θέση τους είναι υπεύθυνη και ποτέ δεν επιτρέπουν σε άλλους μαθητές να παίρνουν το απουσιολόγιο.

ΙΒ. Η εμφάνιση των μαθητών και μαθητριών πρέπει να είναι απλή, ευπρεπής και κατάλληλη για το σχολείο, χωρίς στοιχεία υπερβολής και επίδειξης και να είναι πλατιάς κοινωνικής αποδοχής.

ΙΓ. Δεν επιτρέπεται:

  • η παραμονή των μαθητών/τριών στις αίθουσες, τους διαδρόμους και το κλιμακοστάσιο πριν από την πρωινή προσευχή και συγκέντρωση, καθώς και κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων. Εξαίρεση μπορεί να γίνει μόνο με σημείωμα της Διεύθυνσης για ιατρικούς λόγους,
  • η συγκέντρωση και η παραμονή ομάδων μαθητών στο χώρο των τουαλετών καθώς και η επίσκεψη στις τουαλέτες του αντίθετου φύλου,
  • η αγορά τροφίμων και ποτών εκτός του σχολικού κυλικείου (τις ώρες που οι μαθητές βρίσκονται στο σχολείο),
  • η κατανάλωση τροφίμων και χυμών-ποτών εντός των αιθουσών διδασκαλίας και των διαδρόμων του σχολείου,

 

  1. Συμπεριφορά μαθητών/τριών - Παιδαγωγικός έλεγχος

Αποκλίσεις των μαθητών από τη δημοκρατική συμπεριφορά, τους κανόνες του σχολείου, τους όρους της ισότιμης συμμετοχής στη ζωή του Σχολείου, από τον οφειλόμενο σεβασμό στον/στην εκπαιδευτικό, στη σχολική περιουσία, στον συμμαθητή/τη συμμαθήτρια, θεωρούνται σχολικά παραπτώματα. Τα σχολικά παραπτώματα θα αντιμετωπίζονται από το σχολείο, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και με γνώμονα την αρχή ότι η κατασταλτική αντιμετώπιση αυτών των φαινομένων πρέπει να είναι η τελευταία επιλογή, χωρίς όμως να αποκλείεται ως παιδαγωγικό μέτρο.

Τα θέματα αντιμετώπισης παραβατικής συμπεριφοράς των μαθητών/μαθητριών στο Σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας του/της εκπαιδευτικού της τάξης με τον/τη Σύμβουλο Σχολικής ζωής, τον Διευθυντή/τη Διευθύντρια της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων/Διδασκουσών και τον Συντονιστή/τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, της αντίστοιχης μαθητικής κοινότητας και του Μαθητικού Συμβουλίου προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπισή τους. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων των μαθητών/τριών και των εκπαιδευτικών.

Δεν επιτρέπεται:

  • το κάπνισμα,
  • το κινητό τηλέφωνο (μαθητής/τρια που φέρει κινητό, θα το παραδίδει και θα το παραλαμβάνει ο γονέας/κηδεμόνας από τη Διεύθυνση του σχολείου, κατόπιν συνεννόησης),
  • η χρήση αντικειμένων άλλων μαθητών χωρίς την άδειά τους,
  • η χρήση μπαλών χωρίς την έγκριση της Διεύθυνσης ή/και του/της γυμναστή/άστριας,
  • η συνομιλία και η ανταλλαγή αντικειμένων με εξωσχολικούς που βρίσκονται έξω από τα κάγκελα ή εντός του σχολείου ή του προαυλίου χώρου (αυστηρή απαγόρευση). Ο μαθητές οφείλουν να αποθαρρύνουν την παρουσία κάθε εξωσχολικού ατόμου στον χώρο του σχολείου και να αναφέρουν άμεσα την παρουσία του στους εφημερεύοντες καθηγητές.

 

  1. Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού εκφοβισμού

H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή/και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού. Χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η προώθηση της συνεργασίας με Φορείς, η συνεργασία του Σχολείου με την οικογένεια, κ.ά.

Ο μαθητές/τριες οφείλουν να ενημερώσουν άμεσα τον υπεύθυνο τάξης και τους Συμβούλους Σχολικής Ζωής για ενδεχόμενα φαινόμενα σχολικής βίας. Σε φαινόμενα, όπως εξύβριση, χειροδικίες, απειλές κ.λπ. δεν θα υπάρχει ανοχή και θα λαμβάνονται αυστηρά παιδαγωγικά μέτρα.

 

  1. Σχολικές Εκδηλώσεις - Δραστηριότητες

Το Σχολείο οργανώνει μια σειρά εκδηλώσεων/δραστηριοτήτων, που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών/μαθητριών, την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα. Οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, οι σχολικές δραστηριότητες και η συμμετοχή σε καινοτόμα σχολικά προγράμματα πρέπει να γίνονται με πρωτοβουλίες, ιδέες και ευθύνη των ίδιων των μαθητών/μαθητριών, διότι έτσι αυτοί/αυτές αισθάνονται υπεύθυνοι/υπεύθυνες, αναδεικνύουν τις ικανότητές τους, τις κλίσεις τους, τα ενδιαφέροντά τους και το ταλέντο τους.

Η συμμετοχή των μαθητών σε εκδηλώσεις, δραστηριότητες, εκδρομές, περιπάτους κ.λπ. προϋποθέτει και πρέπει να ακολουθείται από την καλή συμπεριφορά τους και τη μέριμνα για την έξωθεν καλή μαρτυρία του σχολείου.

 

  1. Συνεργασία Σχολείου - Οικογένειας - Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων

Το Σχολείο πρέπει να βρίσκεται σε αγαστή συνεργασία με την οικογένεια του μαθητή/της μαθήτριας, με τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων και Φορέων, των οποίων όμως ο ρόλος πρέπει να είναι διακριτός. Όταν δημιουργείται θέμα το οποίο σχετίζεται με συγκεκριμένο μαθητή/συγκεκριμένη μαθήτρια και ανάλογα με την περίπτωση, ενημερώνεται ο γονέας/κηδεμόνας, ο οποίος θα πρέπει να συνεργαστεί με το Σχολείο.

Εάν υποπέσει στην αντίληψη γονέα/κηδεμόνα ζήτημα που αφορά την παρεμπόδιση της εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου,  την ασφάλεια των μελών της σχολικής κοινότητας ή άλλο σχετικό σοβαρό ζήτημα, οφείλει να ενημερώσει εγκαίρως τη Διεύθυνση του σχολείου.

Οι γονείς/κηδεμόνες οφείλουν να ενημερώνουν εγκαίρως και επισήμως τους υπευθύνους τμημάτων και τη Διεύθυνση του σχολείου για οποιαδήποτε αλλαγή στη διεύθυνση κατοικίας και τα στοιχεία επικοινωνίας.

Οι γονείς που προσέρχονται στο σχολείο, επιτρέπεται να βρίσκονται μόνο στους χώρους που προβλέπονται για την ενημέρωσή τους και σε καμία περίπτωση δε μπορούν να ανέβουν στους ορόφους ή να βγουν στο προαύλιο χωρίς να έχει δοθεί σχετική άδεια από τη Διεύθυνση του σχολείου.

Οι γονείς/κηδεμόνες δεν επιτρέπεται να έρχονται σε λεκτική ή σωματική αντιπαράθεση με μαθητές/ήτριες εντός του σχολείου ή στο περιβάλλοντα αυτού χώρο. Μπορούν να απευθύνονται στους Συμβούλους Σχολικής Ζωής για την αντιμετώπιση και την επίλυση των ζητημάτων που αφορούν τα παιδιά τους και δεν άπτονται διοικητικών ζητημάτων, για τα οποία θα απευθύνονται στη Διεύθυνση του σχολείου.

 

  1. Ποιότητα του σχολικού χώρου

Ένας από τους στόχους του Σχολείου πρέπει να είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης στους μαθητές/στις μαθήτριες σε ό,τι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου. Καθαροί και συντηρημένοι χώροι αιθουσών, εργαστηρίων, του αύλειου χώρου, της σχολικής περιουσίας, κ.λπ. διαμορφώνουν τον περιβάλλοντα χώρο μέσα στον οποίο είναι δυνατόν να καλλιεργηθεί η ψυχή του παιδιού.

Φθορές, ζημιές και κακή χρήση της περιουσίας του Σχολείου αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητές του και παιδαγωγικά συνηθίζουν τον μαθητή/τη μαθήτρια στην αντίληψη της απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας.

Μαθητής/Μαθήτρια που προκαλεί καταστροφή ή φθορά στην περιουσία του Σχολείου, ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον κηδεμόνα του ή τον ίδιο. Δεν επιτρέπεται η γραφή συνθημάτων σε θρανία, καρέκλες, τοίχους κ.λπ.

Η διατήρηση της καθαριότητας και η τήρηση μέτρων υγιεινής σε όλους τους χώρους του σχολείου αποτελεί υποχρέωση και φροντίδα όλων.

 

Έκθεση αποτίμησης – ανατροφοδότηση – προτάσεις βελτίωσης

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας θα επικαιροποιείται όποτε είναι απαραίτητο, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τις, κατά καιρούς, Αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του.

Ο κοινά συμφωνημένος Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρησή του από τους μαθητές/τις μαθήτριες, τους/τις εκπαιδευτικούς και τους γονείς/κηδεμόνες, με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους, ώστε να έχει πληρότητα, γενική αποδοχή και εφαρμογή, αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του Σχολείου. Είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το Σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του.

Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον Διευθυντή/τη Διευθύντρια του Σχολείου και τον Σύλλογο  Διδασκόντων/Διδασκουσών, καθώς και από τον Συντονιστή/τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

 

Σημειώνεται ότι η συνεργασία όλων των μελών της σχολικής κοινότητας είναι προς όφελος όλων, καθώς ανάμεσά τους υπάρχει μια δυναμική σχέση αλληλεπίδρασης η οποία επηρεάζει την ποιότητα της σχολικής ζωής. Ευνοϊκό περιβάλλον σχολικής ζωής μέσα στο οποίο ο μαθητής ζει, δραστηριοποιείται, κοινωνικοποιείται, προσπαθεί να πετύχει τους στόχους του και αυτοπροσδιορίζεται σε σχέση με το κοινωνικό σύνολο, λειτουργεί θετικά υπέρ του μαθητή και του δίνει τα απαραίτητα εφόδια για την προετοιμασία του ως μελλοντικού πολίτη. Παράλληλα, ο γονέας/κηδεμόνας αισθάνεται ασφάλεια και έχει εμπιστοσύνη στη λειτουργία του σχολείου, ενώ ο εκπαιδευτικός μπορεί να λειτουργεί αποδίδοντας το μέγιστο των δυνατοτήτων του, αφού οι συνθήκες θα το επιτρέπουν.

Έτσι, η τήρηση του σχολικού κανονισμού από όλα τα μέλη τα μέλη της σχολικής κοινότητας κρίνεται ότι είναι εκ των ων ουκ άνευ για ένα σχολείο που επιτελεί το σκοπό του ως προς την κείμενη νομοθεσία και τις παιδαγωγικές αρχές.

 

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας (2023-2024)

Δείτε ολόκληρο τον κανονισμό...

Στατιστικά Ιστοσελίδας

307411
Σήμερα
Χθές
Τρέχουσα εβδομάδα
Προηγούμενη εβδομάδα
Αυτό το μήνα
Προηγούμενος μήνας
Σύνολο
95
144
1892
302609
7916
7105
307411
Your IP: 3.149.213.97
2024-04-28 07:28